۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۵۹۶۶۷۳

طنز | چالش جهانی دیوانه شو!

طنز | چالش جهانی دیوانه شو!
روانشناسان بعد از دسته‌بندی عالم دیوانگان چنان هنگ کردند که به چالش نهنگ آبی پیوستند و از ایشان خبری در دست نیست.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، امروزه در سراسر دنیا با اهداف عجیب غریب چالش‌های متعددی به راه می‌افتد؛ اما گاه در رویارویی با اخبار و رویدادهایی که به ما می‌رسد، فکر می‌کنیم چالش جهانی «دیوانه شو» راه افتاده و ما بی‌خبر حیرانیم.

روان‌شناسان با کدّ یمین و عرق جبین و چت و ایمیل و سرچ گوگل تلاش کردند تا بفهمند چرا بعضی‌ها به ندای شاعر که می‌فرماید: «دلا دیوانه شو، دیوانگی هم عالمی دارد» لبیک می‌گویند. از نظر آن‌ها دیوانه‌ها چند دسته‌بندی دارند:

دسته اول: خود گاو پنداران؛ این دسته فاقد هرگونه مادِربُرد، خواهربُرد بوده، حتی فادربُردشان هم سوخته است. بنابراین واژه «اندیشه» در قاموس ایشان شیفت دیلیت شده و هرگونه فکر را کفر تلقی می‌کنند. گاو پنداران علی‌رغم شیردهی مطلوب و سرسپردگی کامل به گاوچران‌های غرب وحشی گاهی به مرحله‌ای از دیوانگی می‌رسند که توهم ابتلا به جنون گاوی پیدا می‌کنند. در این مرحله چون بیمار رسماً گاو شده، کاری از روانشناسان برنمی‌آید جز معرفی ایشان به دامپزشک. روان‌شناسان مؤکدا اعلام کرده‌اند که: به ما چه! مگِ ما گاو پزشکیم؟

دسته دوم: خود خیلی خفن پنداران؛ این‌ها cpu شان را آکبند نگه‌ داشته‌اند. حتی پلاستیکش را هم درنیاورده‌اند، انگاری صندلی پراید است. این دسته از دیوانگان توهمات خاصی دارند. مثلاً؛ باقالا را نوعی سلاح انفرادی شیمیایی پیشرفته می‌دانند. یقین دارند خانه و کاشانه دیگران، ملک ابا اجدادشان است. آبکش روحی سرجهازی والده را هم سپر موشکی به کار می‌برند. به ایزی لایف علاقه خاصی دارند. روانشناسان منشأ این توهمات را ساقی نامردی می‌دانند که وجدان کاری نداشته و جنس نامرغوب عرضه می‌کند. ازآنجاکه به نظر می‌رسید این دسته از دیوانگان رو به انقراض باشند، روانشناسان اذعان کرده‌اند: اوه شت! ارزش وقت گذاشتن ندارِ!

دسته سوم: خودشاه پنداران؛ این دسته «هارددیسکشان» تسمه تایم پاره کرده است. شاخصه این نوع دیوانگان اعتمادبه‌نفس بالا است. اعتمادبه‌نفس این حضرات را اگر اسپری برف شادی بود، جوری کولاک می‌کرد، جاده‌ها مسدود شوند. روانشناسان علاقه‌مند بودند تا منشأ این توهمات را پیدا کنند؛ اما متوجه شدند باید درگذشته این دسته صحنه‌های +۱۸ زیادی را ببینند. پس متفقاً اعلام کردند: ما از اون خانواده‌هاش نیستیم، آبروداریم.

دسته چهارم: خود دستگاه فول آپشن پنداران؛ عملاً نوعی دسته بازی آتاری‌اند، آن‌هم دسته خراب؛ اما قیافه هواپیمای جنگی اف فایو به خود می‌گیرند. این نوع دیوانگان مادربُرد، خواهربُرد که هیچ؛ cpu و هارد و حتی فلش مموریشان را در راه ارتش آزادی‌بخش به باد فنا داده‌اند. روانشناسان معتقدند باید از ایشان ترسید چون دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند یک‌وقتی آدم را می‌اندازند داخل چرخ‌گوشت؛ بنابراین اعلام کردند: مگِ دیوانه‌ایم بریم ببینیم اینا چرا دیوونن؟

چالش جهانی دیوانه شو!

دسته پنجم: خود دیوانه پنداران؛ این دسته مشکل سخت‌افزاری ندارند و پرفشنال اسمبل شده‌اند، لا کردارها! بیشتر سیستم‌عاملشان ریپ می‌زند؛ اما ادای بیماران سخت‌افزاری را درمی‌آورند، کسی نفهمد محاسباتشان غلط از آب درآمده. این افراد اگر در سراشیبی پرتگاه قرار بگیرند، پدال گاز را بیشتر فشار می‌دهند، به همه نشان بدهند اینجا رئیس کیه؟ اما روانشناسان معتقدند: درواقع این‌ها احمق‌هایی نامبروان و اورژینالی هستند که به روان‌پریشی تمارض می‌کنند. در پایان به این دسته اعلام کردند ما رو چی فرض کردین؟!

 روان‌شناسان بعد از دسته‌بندی عالم دیوانگان چنان هنگ کردند که به چالش نهنگ آبی پیوستند و از ایشان خبری در دست نیست./918/ی702/س

س. رستمی

ارسال نظرات